Afscheid nemen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lisa, Leanda, Lisanne, Christel - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lisa, Leanda, Lisanne, Christel - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Door: Lisanne, Christel en Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa, Leanda, Lisanne, Christel

30 Oktober 2014 | Nicaragua, Granada

Lieve allemaal,

Gisteren en vandaag waren twee verdrietige dagen. Leanda kreeg van het thuisfront te horen dat het nog slechter ging met haar oma. Na veel wikken en wegen heeft zij besloten om haar ticket om te boeken en op donderdagochtend (Nicaraguaanse tijd) naar huis te gaan. Wij vinden het heel erg jammer dat zij nu terug is richting Nederland, maar wij zijn ook erg blij dat ze een keuze heeft kunnen maken. De keuze gaf haar heel veel rust en dat was prettig om te zien. Vannacht om 10 over half 5 zou de taxi komen die ons naar het vliegtuig zou brengen. Om half 5 kreeg Leanda het verdrietige nieuws te horen dat haar oma is overleden. Het afscheid nemen op het vliegveld viel ons allemaal heel zwaar. We missen haar nu al.
We wensen Leanda en haar familie heel veel sterkte komende tijd. We denken aan jullie!

Ondanks alles hebben wij een hotel (met waarschijnlijk golfplaten, we zijn heel benieuwd) op het eiland Ometepe geboekt voor een lang weekend tot en met maandag. Iedere laatste vrijdag van de maand vergaderen de leraren, dus gaan de kinderen niet naar school en wij dus ook niet. Over een uur vertrekken we met de taxi richting San Jorge. Van hieruit nemen we de ferry richting het eiland. Op Ometepe is genoeg te doen en dat vertellen we jullie volgende week.

Ohja, nog even leuk om te vertellen! Afgelopen maandag zaten we met z’n vieren een spelletje Ligretto te spelen en Leanda zag opeens een soort sprinkhaan (met een spanwijdte van circa 10 cm). Het zag er erg spannend uit. Op het moment dat wij nog in discussie waren wie hem ging vangen, vloog hij voor een lange tijd de lucht in. De tijd dat het beest niet op de grond verbleef, hebben wij met z’n allen onze stembanden getraind. Zo hard dat de hele straat voor onze deur kwam kijken wat er aan de hand was. Erg fijn om te weten dat we zulke oplettende buren hebben. Eén van onze dappere buurjongens heeft hem vermoord en naar buiten afgevoerd. Gracias amigo!
Nog iets anders leuks: we hebben allemaal aan het begin van onze reis een “Nica Phone” gekregen van On Stage. Afgelopen dinsdag kreeg Lisa op haar telefoon een smsje met Spaanse tekst (dit krijgen we 10 keer op een dag, dus opzich niet zo bijzonder). Maar dit keer vonden we de tekst een beetje vreemd, dus vonden we het een vertaling waard. Blijkbaar heeft Lisa een smsje van God gehad. Wat er nou precies in stond weten we niet meer, maar mocht iemand nog verzoekjes hebben: Lisa heeft Zijn nummer!

Hasta proxima semana!

• 30 Oktober 2014 - 19:15

Eliane:

Lieve meiden,

wat een mooi verhaal. Ondertussen is Leanda al in Houston.

Geniet nog van alles wat jullie daar meemaken met een lach en een traan.
    De laatste vier weken zullen omvliegen!

Liefs Eliane

• 31 Oktober 2014 - 22:04

Mirjam Van Den Berg:

Lieve allemaal.

Inmiddels is Leanda veilig thuis.

We krijgen nu mondeling toelichting bij de foto's. Dat is anders kijken. Heel bijzonder en fijn dat Leanda in deze tijd weer bij ons is.
    Toch is haar resterende stagetijd in Nicaragua een groot gemis.
    We wensen Lisa, Christel en Lisanne nog veel mooie ervaringen toe en we kijken uit naar de verslagen.
    We wensen Christel alvast een fijne verjaardag en zien uit naar jullie terugkomst. Fijn dat jullie Leanda weggebracht hebben naar het vliegveld. Wat een saamhorigheid!

We zien jullie graag op 29 november!

Mirjam