Op de rand van de vulkaan - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Lisa, Leanda, Lisanne, Christel - WaarBenJij.nu Op de rand van de vulkaan - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Lisa, Leanda, Lisanne, Christel - WaarBenJij.nu

Op de rand van de vulkaan

Door: Lisanne, Lisa, Leanda, Christel

Blijf op de hoogte en volg Lisa, Leanda, Lisanne, Christel

12 September 2014 | Nicaragua, Masaya

Jullie enthousiaste reacties zorgen er voor dat wij deze blog met veel plezier maken. Heel leuk om te merken dat wij zo ver weg zijn, maar toch zo dichtbij! We blijven ons best doen!

Dinsdag hebben we een basisschool bezocht in Granada. Dit was erg indrukwekkend. Toen wij de klassen binnenliepen riepen 30 kinderen per klas in koor: “Buenos dias!” In één grote ruimte zitten 5 klassen bij elkaar. Er is één groep die op muziek aan het dansen is en één groep die aan het rekenen is. Dit vindt plaats in dezelfde ruimte, voor ons onvoorstelbaar! De kinderen schreeuwen en roepen door elkaar. We vragen ons af hoe onze stem en ons hoofd dit soort klassen/scholen vol gaat houden. Wordt vervolgd…

Woensdag was een rustige dag. We zijn naar school geweest, hebben ergens wat gedronken en gelopen door Granada.

En toen was het donderdag. Dit zou een bijzondere dag gaan worden, en dat was het ook. Gisteren hadden we gevraagd of we bij de ‘clase visual’ naar het chocolademuseum mochten. Dit bleken ze even voor ons geregeld te hebben: super lief!
Het is hier nu kwart over 5 en zijn net terug van een wandeltocht over de vulkaan Masaya. We hebben letter op het randje van de kraters gelopen van een actieve en een slapende vulkaan. Het was een hele klim, we hebben over vulkanische resten gelopen en geschoven. De rook die uit de actieve vulkaan kwam was echt enorm en vast niet goed voor onze gezondheid. We hebben allemaal nog nooit gerookt, maar na deze tocht merk je daar ook niet veel meer van.
Maar boven alles: wat een gave ervaring kunnen we toevoegen aan onze reis! GEWELDIG!

Morgenmiddag bezoeken we een basisschool en voor het weekend hebben we een tripje naar laguna de Apoyo op de planning staan.

• 12 September 2014 - 08:52

Eliane:

De verhalen zijn erg leuk om te lezen meiden.
    Leuk dat jullie ook op Facebook foto's plaatsen, dan heb je er een beeld bij.

Succes vanmiddag met Spaanse les en bij jullie bezoek aan de basisschool.

Maak er een mooi weekend van:)

Liefs Eliane

• 12 September 2014 - 10:27

Annette Meijer:

Bijzonder wat jullie allemaal mogen meemaken! En wat een leuke foto in de klas met kinderen in Nicaragua! Daar is het straks vooral om te doen natuurlijk. Succes hoor!