Onze avonturen van afgelopen weekend - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lisa, Leanda, Lisanne, Christel - WaarBenJij.nu Onze avonturen van afgelopen weekend - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lisa, Leanda, Lisanne, Christel - WaarBenJij.nu

Onze avonturen van afgelopen weekend

Door: Lisanne en Leanda

Blijf op de hoogte en volg Lisa, Leanda, Lisanne, Christel

08 September 2014 | Nicaragua, Granada

Hier volgt een verslag van onze avonturen op vrijdag, zaterdag en zondag.

Vrijdag 6 september
Onze gastmoeders verwenden ons met pannenkoeken met stroop als ontbijt. Hier hebben wij in Nederland nooit trek in, maar op de een of andere manier hier wel. Lisa had Spaanse kwartet meegenomen naar school, waar we dit ook gespeeld hebben met onze profesoras. We hebben weer wat grammatica geleerd, een Spaanse variant van het spel ‘ik ga op reis en neem mee’ gedaan (leuk al die PABO spelletjes) en uiteraard wat Spaans gesproken. Na in de middagpauze te hebben geskyped met het thuisfront, was het tijd voor de middagactiviteit. Deze bestond uit het bezoeken van het dorpje Catarina. Dit is een mooi plaatsje met geweldig uitzicht over het Apoyo meer met vulkaan Mombacho op de achtergrond. Hier zijn uiteraard een heleboel foto’s gemaakt en hier hebben we ons eerste Nicaraguaanse ijsje gegeten. Eenmaal thuis hebben we Ligretto gespeeld, want jullie raden het al: het regende pijpenstelen!!! In de loop van de avond werd het weer droog en zijn we met de groep Nederlanders de stad ingegaan. Het was een erg gezellige avond.

Zaterdag 7 september
Na een korte nacht zijn we richting het zwembad gegaan waar we lekker hebben gezwommen, gelezen en gezond. Om 3 uur moesten we ergens bij een café verzamelen voor de Meet en Greet die was georganiseerd door OnStage. We hebben nu iets meer duidelijkheid over de eerste weken van onze huisvesting in het hostel en de stage. Na een hapje en een drankje hebben we een boodschapje gedaan in de supermarkt en hierna hebben we bij Lisa en Christel wat gegeten.

Zondag 8 september
Na een ontbijtje gehaald te hebben bij de bakker, zijn we met de (overvolle) bus richting Rivas om daar naar een natuurpark te gaan. Met een overvolle bus bedoelen we ook echt OVERVOL! Het maakt de mensen hier niet uit of je bijna bij ze op schoot zit/ligt, als alle groepen mensen aan de kant van de weg maar mee kunnen! We hebben weer een hele gave dag gehad! Eerst kregen we informatie over het natuurpark (comunity waarbij door de boeren geen chemicaliën worden gebruikt tijdens het telen van groenten en fruit). We zochten hierna een fiets uit (we moesten van tevoren even checken of de remmen het wel deden, en of het stuur niet los zat, want het blijft een Nicaraguaanse fiets :P) en gingen over hobbelige, gedeeltelijk onverharde weggetjes moutainbiken. Dit was eerst best wel eng, later heel gaaf! We fietsten langs een basisschool en een gezondheidscentrum van de comunity. Hierna kregen we een grote en warme lunch waarna we een demonstratie zeep maken kregen (blok neutrale zeep en dan bijvoorbeeld ‘gewoon’ bladeren erbij die in de blender zijn geweest waarna dit verwarmd werd in een ketel boven een vuurtje). rondleidingen kregen langs huizen waar we mango’s en maïskoek hebben gegeten en zijn langs een bijenboer geweest. Ook hebben we gele kokosnoten vers van een boom gehakt en kokosmelk gedronken, maïsplantages en papaya-plantages gezien en ga zo maar door. Uiteraard kon de dagelijkse regenbui ook niet ontbreken, heerlijk als je middenin de bushbush loop. Resultaat: met modderbenen de weer overvolle bus in richting Granada.

• 08 September 2014 - 08:01

Irene:

Lieve Leanda en vriendinnen.

Wat een leuke verhalen allemaal.
    En mooie en leuke foto's.

Meiden geniet van deze reis/stage.

Zo iets moois om mee te nemen in je leven.

Liefs (tante) Irene

• 08 September 2014 - 08:27

Eliane:

Lief zusje en vriendinnen,

leuk om jullie verhalen te lezen. Natuurlijk horen wij het een en ander via Skype maar het blijft daarnaast ook leuk om de verhalen te lezen. Leuk dat jullie ook iedere keer een aantal foto's plaatsen, dan heb je er een beeld bij.

Jullie liggen net in bed want het is 5 voor half 1 bij jullie. Wij zijn begonnen aan een nieuwe dag.
    Hier schijnt de zon ook en die zal een paar dagen te zien blijven!

Dus het opsturen van de zon hierheen wat opa vroeg dat heeft geholpen :)

Liefs en een kusje voor zusje!

• 08 September 2014 - 09:04

Jos:

Hoi meiden,

na al weer ruim een week in Nicaragua te zijn en jullie overvolle programma gevolgd te hebben moest ik ook maar eens wat tikken.
    Het afscheid viel even zwaar maar wat een avontuur is het nu al. Geweldig om de verhalen en foto's te zien van de belevenissen daar. Geniet er van met z'n vieren. Hoewel wij ook aardig wat van de wereld hebben gezien maken jullie ons wel jaloers!
    Wij blijven alles nauwgezet volgen, veel plezier verder en doe voorzichtig.

Lee, dikke kus van je vader.

• 09 September 2014 - 22:05

Rick:

Hallo meiden,

super fijn dat het zo goed gaat daar!!
    Ik wens jullie nog heel veel mooie en leuke avonturen toe.
    Leanda je krijgt de groetjes van Maatje ( en ook van mij natuurlijk )