Een tropische bui - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lisa, Leanda, Lisanne, Christel - WaarBenJij.nu Een tropische bui - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lisa, Leanda, Lisanne, Christel - WaarBenJij.nu

Een tropische bui

Door: Lisa en Christel

Blijf op de hoogte en volg Lisa, Leanda, Lisanne, Christel

02 September 2014 | Nicaragua, Granada

Buenos dias!

Zaterdagavond kwamen Nederlanders vragen of wij mee uit eten gingen. Met elf Nederlanders zijn wij naar een restaurantje in het centrum van Granada gegaan. Hier hebben we lekkere nachos en salade gegeten. Tijdens het eten voelde wij een druppel regen. De mensen om ons heen stonden gelijk op en gingen naar binnen of onder een afdakje staan. Binnen een minuut begrepen wij waarom.. De straten waren ondergelopen! Onze eerste bewuste tropische regenbui is een feit! Na het eten zijn wij, voor wel één dollar, met de taxi terug naar het gastgezin gegaan.

Op zondag krijgen wij geen ontbijt en lunch bij het gastgezin. Wij zijn dus naar een bakkertje gegaan en hebben hier heerlijke Nicaraguaanse broodjes gegeten. Na het ontbijt zijn wij op weg gegaan naar een zwembad. Na twee straten kwam Lisanne er achter dat ze haar handdoek was vergeten dus we gingen weer terug. Geen probleem, zo warm is het niet! Eenmaal bij hotel Granada aangekomen, zagen we een echt tropisch zwemparadijsje. Lekker rustig, palmbomen met kokosnoten en onder rieten parasols hadden we een heerlijke ontspannen dag! Dit was erg fijn, omdat we allemaal nog erg moeten wennen aan het land, de cultuur en de temperatuur.
Zondag avond hebben we ons eerste avondeten gehad in het gastgezin. Lekkere kip, gefrituurde platanos (in Nederland noemen wij dit bananen, maar volgens de Nicaraguanen is het totáál iets anders) en rijst met bonen. Erg lekker, maar veel. Na het eten hebben we Spaanse bingo gespeeld met een paar Nederlanders en twee Spaanse kinderen. Ook deze avond hebben wij weer mogen genieten van een tropische regenbui! We kunnen inmiddels al ruiken en voelen als deze eraan komt. We hebben dan een minuutje de tijd om alle spullen in veiligheid te brengen.

Op maandag om 08.00 uur liepen we naar onze eerste Spaanse cursus terwijl deze om 08.00 zou beginnen. (Nicaraguanen hebben het niet zo op de tijd, mañjana, mañjana!) Tijdens de Spaanse les hebben we onder andere de dagen van de week, de maanden, seizoenen en wat grammatica geleerd. Ook kunnen wij ons nu in vloeiend Spaans voorstellen. (Ahum, ahum) Na vier uur les kregen we middag pauze en gingen we naar ons gastgezin om te eten. ’s Middags hadden we een cultureel uitstapje met de groep. We gingen met paard en wagen door de stad en bekeken verschillende culturele gebouwen. We hebben onder andere het oude treinstation van Granada gezien. Nu rijden er geen treinen meer, omdat dit te veel geld kost. Aan het einde van het uitstapje moesten wij weer snel naar binnen want je raad het nooit.. Een tropische regenbui!

Ook de groetjes van Leanda en Lisanne, zij zitten nu in hun eigen gastgezin.

Buenas noches!

Lisa y Christel

• 02 September 2014 - 15:28

Opa En Oma Oosterveer:

hier een woordje van ons wat een gezellig briefje van jullie en fijn dat er contact is met de Nederlanders.wonen die er altijd of met vacantie? het zal wel een stukje afkoelen met de regen?hier is het ook aardig weer. ik merk wel dat jullie alle vier het naar je zin hebben de volgende keer weer een beetje langer misschien veel liefs aan allemaal dag leandaxxxxx

• 02 September 2014 - 20:33

Mirjam Van Den Berg:

Leuk, al die verhalen, het is net of je er een beetje bij bent, ga zo door dames!

• 03 September 2014 - 09:50

Rick De Winter:

Gaat goed zo dames. Veel plezier en succes met het Spaans oefenen.

• 11 September 2014 - 17:30

Liesbeth:

Eindelijk! Al jullie avonturen lezen. Die tropische regenbuiten komen mij bekend voor! Is het bij jullie ook zo einde van de middag dat dat komt? Heerlijk hoor om even af te koelen. Goed hoor, lekker aanpassen aan die relaxte mensen! 08:00 beginnen? 08:00 van huis! haha leuk!